Teknoloji

SUV satışları bir yılda ikiye katlandı, pastadan payı arttı

Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında da kullanılabilen SUV otomobiller, çok çeşitli sürüş koşulları sunuyor. Kabin ve bagaj hacimleri geniş olan bu arabalar genellikle kalabalık aileler tarafından tercih edilmektedir.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’ne (ODMD) göre, Türkiye otomobil pazarında Ocak-Ağustos döneminde en çok tercih edilen kasa tipi yüzde 49,3 pay ve 287 bin 343 satışla SUV kasa tipi otomobiller oldu.

Böylece otomotiv pazarında satılan neredeyse her iki araçtan biri SUV olarak tescillendi.

Sedanlar ikinci sırada

SUV otomobilleri yüzde 27,3 pay ve 159 bin 105 satışla sedan, yüzde 21,1 pay ve 123 bin 34 satışla hatchback otomobiller takip etti. Satışların diğer yüzde 2,3’ü ise “MPV, CDV, spor ve istasyon vagonu”Vücut tiplerinden oluşur.

SUV otomobil satışları yüzde 97,85 arttı

Ocak-Ağustos 2022 ile karşılaştırıldığında bu yılın Ocak-Ağustos döneminde sedan otomobillerin payı yüzde 36,9’dan yüzde 27,3’e, SUV’ların payı yüzde 40,2’den yüzde 49,3’e, hatchback otomobillerin payı ise yüzde 36,9’dan yüzde 27,3’e geriledi. Yüzde 36,9’dan yüzde 27,3’e. Tip otomobillerin payı da yüzde 20,8’den yüzde 21,1’e çıktı.

Söz konusu dönemde SUV otomobil satışları yüzde 97,85, sedan otomobil satışları yüzde 21, hatchback otomobil satışları ise yüzde 72,87 arttı.

haber-cankaya.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort